Jul 2, 2016

I'm going to be a uni student (!!!!!!)

"Turun ammattikorkeakoulu, Turku, Sepänkatu, Mutoilija (AMK), monimuotototeutus, HYVÄKSYTTY"

En voisi olla onnellisempi kun eilen töissä ensimmäisellä kahvitauolla kirjauduin kädet täristen opintopolkuun ja siellä etusivulla luki ylläoleva teksti. Musta tulee opiskelija. Korkeakouluopiskelija. Jee!!!! Ja eikä tarvitse edes muuttaa ihanasta Turusta pois! En muista koska viimeksi olisin ollut näin innoissani kouluun menemisestä. En luultavasti ikinä. Elokuun loppupuolella tämä tyttö palaa siis takaisin koulunpenkille. Ja tällä kertaa opiskelemaan jotain sellaista mikä mua oikeasti kiinnostaa. Oikeastaan kiinnostanut jo monta monta vuotta. Ihan huippu fiilis! Ja mikä parempaa, mun hyvä kaveri pääsi myös samaan kouluun opiskelemaan samaa alaa, voidaan sitten yhdessä jännittää kaikkea uutta ja stressata koulujutuista ja muista. 

Tällä hetkellä olo on sellainen, että en ole edes sata prosenttisesti sisäistänyt tai ymmärtänyt sitä, että pääsen syksyllä opiskelemaan. Koulu ja koulunkäynti on mulle henkilökohtaisesti semmoinen asia, että mähän en ole ikinä ollut koulussa mitenkään erityisen loistava. Suunnilleen keskitasoa alempana, just ja just päässyt kursseista läpi välillä vähän paremmalla menestyksellä ja välillä vähän huonommalla. Mutta silti aina päässyt läpi viimeistään toisella yrittämällä. Mutta kaikista ylä- ja alamäistä huolimatta mä valmistuin ylioppilaaksi. Ja se oli mulle iso askel. Ja nyt kun vielä pääsin jatko-opiskelemaan sinne minne halusinkin antaa mulle niin paljon itsevarmuutta ja onnistumisen fiilistä. Sen takia korkeakouluun pääseminen on mulle aika iso juttu. Ei aina tarvitse saada kymppejä kokeista tai täydellisiä suorituksia saavuttaakseen sen mitä haluaa. Pelkästään oikean aidon intohimon avulla olet jo puolitiessä matkaa. Ja niin kliseiseltä kuin kuulostaakin sanoa, mutta jos uskot itseesi niin kaikki on mahdollista. 

image

No comments:

Post a Comment