Dec 13, 2015

All I want for Christmas is...

Päivät ja yöt jouluun vähenee ihan liian hurjaa vauhtia ja nyt eletäänkin jo joulukuun kolmattatoista (13) päivää ?!?! Mitä ihmettä? Vastahan oli syyskuu ja mun 19 vee synttärit. Joulu on kyllä ihanaa aikaa. Ja varsinkin tätä tulevaa joulua odotan erittäin innolla. Joulu 2015 on nimittäin mun elämäni ensimmäinen "kesäjoulu" haha. Ei oo kyllä yhtään joulufiilis, vaan ihan päinvastoin. Joulukalenteriakaan en oo kerennyt hankkimaan, mutta joulukuusi ja muutamat joulukoristeet meiltä täältä kotoa kuitenkin jo löytyy ja joululistat on kuunneltu Spotifysta jo muutamaan kertaan. Mun mielestä on niin huvittavaa kävellä esim. kauppakeskuksissa joululaulujen soidessa taustalla shortsit jalassa ja t-paita päällä. Niinkuin mitä ihmettä....... So confusing. Ihan tosi outoa ja hassua mutta samalla niin erilaista, mä tykkään! Uudet kokemukset on aina jees. 
tumblr_ng9x4jqHUB1tdrr9jo1_540
Höpöhöpöt sikseen ja postauksen aiheeseen! Eli joululahjatoivelistan pariin. 

Oon mielestäni jo "kasvanut isoksi" eikä mun toivelistalta löydy oikeastaan mitään sen erikoisempaa enkä mä edes tällä hetkellä tarvitse oikeen mitään. Paitsi, että löytyy sieltä yksi (ehkä kaksi) vähän isompaa lahjaa mitkä haluaisin ja saatan jopa itselleni hankkia joululahjaksi, mutta siitä myöhemmin lisää! Suoraan sanottuna tänä vuonna mun toivelista on aika outo. :D Ainakin verrattuna edellisiin jouluihin kun olin nuorempi ja mun listalta löytyi aina kaikkea puhuvista koiranpennuista leikki radio-ohjattaviinautoihin asti.

1. Lentoliput. Jos saisin ihan ihan mitä vaan toivoa tällä hetkellä niin se olisi lentoliput kotisuomeen viikoksi, jotta voisin nukkua muutaman yön ikiomassa sängyssä, ikiomassa huoneessa, ikiomassa kodissa, halata mun ihania perheenjäseniä, nähdä kavereita pitkästä aikaa, syödä makaroonilaatikkoa, karjalanpiirakoita ja juoda kylmää suomalaista rasvatonta maitoa. Ai että!!!! Pelkästään viikko riittäisi mulle ja sitten voisin tulla takaisin tänne lämpimään ja hengailla ja nauttia helmikuuhun asti kun mun oikea kotiinpaluu päivä oikeasti koittaa. Kotiinpaluusta oon todella todella innoissani, mutta mä lupaan ja vannon, että tuun itkemään vähintään saman verran kuin Helsinki-Vantaan lentokentällä viime elokuussa.
tumblr_mfbh9hqXO91ql39g0o1_500
2. Extra matkalaukku. Tai suuri postipakettitoimitusjuttu. Kun mä saavuin tänne Ausseihin niin mun matkalaukku oli pelottavan lähellä sitä maksimi painorajaa ja mä tiesin jo silloin, että en tule selviämään sillä samalla yhdellä isolla matkalaukulla. Koska shoppailu. Shoppailu + halvat hinnat + Viola = ei ole hyvä yhdistelmä. Ei niinku mitään järkeä. Mun matkalaukku kaikkine shoppailuineen (jotka eivät siis tule ikinä mahtumaan siihen matkalaukkuun) tulee luultavasti painamaan saman verran kuin minä itse. Eli se tarkoittaa siis lähinnä sitä, että mun pitää alkaa harjoitella mun koiranpentukyynelsilmässä-ilmettä, jonka voin sitten näyttää lentokentän sedälle tai tädille kun mun ylipainava matkalaukku isketään vaa'alle. Tai sitten mä vaan hommaan jostain sen matkalaukun tai postitan mun shoppailut jne postipaketilla Suomeen. Kallista lystiä. Mutta shoppaileminen on kivaa, ei sille mitään voi. :-(
tumblr_mwckd9PG5p1rpsnqgo1_540
3. Rahaa. Rahaa ei voi ikinä olla liikaa hehheh ja ainakin tän ikäisenä se on ehkä käytännöllisin lahja ikinä. Shoppailun sijasta (no okei kyllä mä ehkä vähän shoppailisin) laittaisin suurimmaksi osaksi rahat suoraan säästöön. Oon alkanut ajatella sitä, että kun palaan Suomeen en halua, että mun tili näyttää ihan nollaa. Ja mä stressaan tosi helposti esimerkiksi just raha-asioista. En mä tarvitse paljon rahaa, mutta onhan se nyt kiva, että voi esimerkiksi silloin tällöin käydä vaikka kaverin kanssa syömässä tai leffassa. Mulle on tärkeetä se "tunne", että tilillä on edes jonkin verran rahaa pahan päivän varalle tai että voin vaikka kerran viikossa ostaa sipsipussin itselleni haha. Suomessa mä oon yksi tarkoimmista ja piheimmistä rahankäyttäjistä ikinä. Vai mitä Aino? T. Viola joka syö mielummin kotona lounaan ja menee vain kaverin seuraksi ravintolaan haha!
tumblr_mfk9vk4Wg01qa3ejio1_500
Hyvää jouluodotusta sinne Suomeen mun rakkamille ihmisille ja mun blogin lukijoille, nauttikaa kylmistä ilmoista, talvimaisemista ja lumesta! (Vai onko siellä edes lunta enää???)
Photos: Tumblr

2 comments:

  1. Replies
    1. No voi hitsi :( Pidän peukut pystyssä että sinne sataisi lunta edes jouluksi!!

      Delete