Oct 24, 2015

It was only just a dream

Tänään aamulla heräsin kyyneleet silmissä. Olin nähnyt unta, että olin palannut Ausseista takaisin Suomeen ja kaikki mikä oli ennen mun lähtöä ollut tuttua ja turvallista ja mihin olisi ollut helppo palata oli muuttunut. Kaikki. Mun tuntemien ihmisten tavat ja asenteet, tutut ympäristöt, koti. Kaikki oli ihan päinvastoin. Tuntui siltä, että olin palannut väärään paikkaan. Tuntui siltä, että en kuuluisi enää sinne missä olin asunut koko elämäni ajan. Tuntui siltä, että ne ihmiset ketä mun ympärillä oli ollut jo vuosien ajan ennen mun lähtöä oli unohtanut mun olemassaolon ja jatkanut elämässään eteenpäin. 

Heräsin ja hengitin syvään. Otin mun puhelimen käteen ja selasin muutamat yön aikana tulleet viestit tärkeimmiltä ihmisiltä. Mua ei ollutkaan unohdettu. Tuli heti parempi fiilis. Helpottunut olo. Hassua miten miten niinkin arkinen viesti kuin "me mennään nyt isin kaa kauppaan" saa hymyn huulille. Vaikka mä olenkin täällä maailman toisella puolella haluan pitää yhteyttä melkeinpä päivittäin niiden ihmisten kanssa jotka on mun elämässä "ykkösenä listalla". On muutenkin kiva kuulla mitä sinne Suomeen kuuluu muutakin kuin mitä Iltalehden sivuilta on tullut luettua. Siellä on kuulemma kylmät kelit jo saapuneet kun täällä vasta kesä tekee tuloaan!

Perhe ja ystävät on mun elämässä kaikki kaikessa ja niin tärkeitä ettei edes tuhat sanaa riitä kuvaamaan sitä tärkeyden määrää ja mitä he merkitsevät mulle. Aivan liian harvoin tulee sanottua rakkaalle äidille, isille ja sisaruksille ja muille niitä kauniita pieniä sanoja joilla on kuitenkin suuri merkitys. En malta odottaa, että saan muutaman kuukauden (109 päivän) päästä halata niitä keitä mä rakastan.

Äiti, isi, serkut, isovanhemmat, kaverit ja tutut: älkää unohtako mua vaikka mä oonkin kaukana kotoa!!!!!

1 comment:

  1. Ihana postaus <3 Perheen merkityksen tajuaa ulkomailla ollessa jotenkin paljon selkeämmin. Vaikkei Suomessa ollessa tietenkään pitäny perhettään ja ystäviä itsestäänselvyytenä, niin ulkomailla se etäisyys samalla lähentää. :)

    ReplyDelete