Oct 30, 2015

Blue Mountains; Sunrise & Minne Ha Ha Falls

Part 2
Lue / Read Part 1 click

Sunnuntai aamuna herätyskello soi 0550am, tarkoituksena oli mennä katsomaan auringonnousua, joka nousisi The Three Sistersin ylle. Vähän kuuden jälkeen lähdettiin reippain askelin viiden tytön voimin kävelemään kohti näköalapaikkaa jonne oli noin 20 min kävelymatka hostellilta. Muutama juoksuaskelkin jouduttiin ottamaan kun alkoi näyttää siltä että ei keretä paikalle ennen auringonnousua (kirjaimellisesti hehheh), mutta ehdittiin kummiskin ja yllätykseksemme siellä oli muutama muukin turisti kamera kaulassa odottamassa h-hetkeä.
IMG_1094 IMG_1100 IMG_1104
Auringonnousu oli upea niinkuin kuvistakin voi päätellä, mutta paljainsilmin se oli sanomattakin selvää paljon kauniimpi. Niin niin ärsyttävää kun kameraan ei voi tallentaa sitä miltä se oikeasti näytti ja muutenkin sitä fiilistä! Anyways aamureippailun ja auringonnousun jälkeen palattiin takaisin hostellille muutamaksi tunniksi lepäilemään ja syömään kunnon aamupala.
Kun oltiin syöty koko porukka aamupalaa me jakauduttiin kahdeksi pienemmäksi porukaksi, toiset lähtivät patikoimaan Three Sistersin suuntaan ja minä kahden muun tytön kanssa lähdimme kohti Minne Ha Ha Fallseja. Pelkkä nimi sai mut vähän epäilemään (koska minkä paikan nimi voi olla Minne Ha Ha seriously :D), mutta onneksi lähdin tyttöjen mukaan! Päivä oli lämmin, mutta tosi pilvinen, sadettakin oli luvattu...
IMG_1107 IMG_1224 IMG_1119
Kun päästiin meidän patikointi reitin alkuun muutaman kilometrin kävelyn jälkeen, käveltiin noin 10 minuuttia kun törmättiin käärmeeseen. Siinä ekat fiilikset oli että: "ei hitto siinä on käärme, oikea käärme, mitäs nyt tehdään". Mulla ainakin tuli pieni paniikki siinä kun en tiedä käärmeistä yhtään mitään esim. mitkä on myrkyllisiä ja mitä pitää tehdä jne. Kyseessä taisi olla Eastern Brown Snake, joka on maailman myrkyllisempien käärmeiden listalla sijalla kaksi (2). Apua. :D Käärme oli yllättävän rauhallinen, eikä liikahtanut senttiäkään vaikka yritettiin tömistellä, pitää ääntä ja heitellä pienillä kivillä. Vihdoin 15 minuutin "mitäs nyt sitten tehdään" jälkeen käärme oli liikkunut sen verran, että siitä pääsi juosten ohi ja me vihdoin päästiin jatkamaan matkaa.
IMG_1135 IMG_1215_Fotor_Collage IMG_1137
Maisemat ja luonto meidän patikointireitillä oli aika karun ja kuivan näköistä ja portaat ja muutenkin koko reitti oli paljon vaikeampi kulkuisempi kun mitä oltiin kävelty ensimmäisenä päivänä. Alas Fallseille oli parin kilometrin matka ja kun vihdoin päästiin perille aukesi eteemme korkea vesiputous, mun mielestä ihan kuin jostain postikorttikuvista tai jotain. :D Vesi oli ihan jää-tä-vän kylmää, joten minä vilukissana en uskaltanut pulahtaa vesiputouksen alle uimaan. Ehkä sitten kun veden lämpötila on vähintään +20 ja aurinko paistaa kirkkaalta taivaalta... Ehkä. :D
IMG_1183 IMG_1174_Fotor_Collage IMG_1127 IMG_1122 IMG_1162_Fotor_Collage IMG_1185
Sinäkin päivänä tuli reilusti käveltyä yli 15 kilometriä.  Ehdittiin juuri ja juuri pois sateen tieltä ja väsyneinä hypättiin neljän aikoihin iltapäivällä takaisin Sydneyyn lähtevään junaan. Juna oli lastattu väsyneillä kuudella tytöllä (kaksi tyttöä meidän porukasta päätti jäädä vielä yhdeksi yöksi) ja kaikilla päämääränä oli oma koti pitkän ja rankan viikonlopun jälkeen. Koko viikonlopun aikana tuli valehtelematta käveltyä melkein 40 kilometriä. Silti en yhtäkään käveltyä kilometriä vaihtaisi mihinkään, koska kokemuksena Blue Mountains reissu tyttöporukan kanssa oli aivan mahtava. Toivottavasti samankaltaisia viikonloppuja olisi tulevaisuudessa enemmänkin!! Thanks girls for the amazing weekend!
Btw eilen sain aika jännittävän uuden kokemuksen nimittäin "pääsin" Australialaiseen sairaalaan. Jännitti ja pelotti ihan tosi paljon, mutta kovan kivun, pyörtymisen, paniikkitilan, verikokeiden ja yhteensä viiden tunnin odottelun jälkeen pääsin vihdoin kotiin. Olo on nyt jo paljon parempi (särkylääkkeiden voimalla mennään!), eikä mulla loppujen lopuksi onneksi ollut mitään vakavaa, mutta tämä viikonloppu taitaa mennä ihan vaan Netflixin parissa. Harmittaa kyllä, koska mulla oli suunnitelmissa mukava tyttöjenilta suomityttöjen kanssa, BBQ:t joukkuelaisten seurassa ja sählytreenit, mutta tuleehan näitä vielä!