Sep 30, 2015

#19

Tänään oli mun synttärit. Ensimmäistä kertaa mun koko elämäni aikana vietin syntymäpäivääni poissa mun perheen ja kavereiden luota, kaukana kotoa. Fiilikset sitä mietiskellen on aika haikeat. Tänä vuonna en saa synttärihalauksia mun lähimmäisiltä, tänä vuonna en pääse juhlistamaan synttäreitäni parhaimpien kavereideni seurassa. Silti kaikesta haikeudesta huolimatta en voisi olla onnellisempi. Oon onnellinen siitä missä mä oon nyt. Oon onnellinen tästä tilaisuudesta minkä oon saanut. Oon onnellinen niistä ihmisistä keitä mulla on ympärillä niin täällä Ausseissa kuin Suomessakin. Oon onnellinen kuluneista 19 vuodesta, 6939 päivästä mitä oon tähän päivään asti elänyt. Toivottavasti tulevaisuudessakin mun päivät, viikot, kuukaudet ja vuodet tulevat olemaan vähintään yhtä unohtumattomia, kokemusrikkaita, muistoja ja iloa täynnä kuin ne ovat tähänkin päivään asti olleet. Tänään aamulla mut herätettiin paljon onnea vaan-laulujen sekä halauksien saattelemana ja käteen ojennettiin pieni paketti. Illemmalla sain nauttia ihanasta illallisesta punaviinilasillisen ja suklaakakun kera. Tänään oli hyvä päivä. Ja olen kiitollinen kaikesta ja kaikille mitä / keitä mulla on mun elämässä. 

Today is my birthday. First time in my life I'm spending my birthday away from my family and friends far far away from home. I'm feeling a little blue at the moment as I'm missing my friends and family back in Finland. This year I won't be getting happy birthday hugs from my loved ones or I won't be celebrating my birthday with my best friends. Still in despite of everything I'm really happy being where I am, with who have around me in Australia and in Finland. I'm happy for the past 19 years, 6939 days that I have lived until today. I hope my days, weeks and months in the future will be as unforgettable, as rich in experience, full of memories and joy as they have been until this day. Today I woke up with a smile on my face while listening to the "happy birthday" -song and I also received a little unexpected package! Later on the evening I got to enjoy a lovely dinner with a glass of nice red wine and a chocolate cake with vanilla ice cream for dessert. Today was a good day and I'm thankful about everything and everyone that / who I have in my life. 

image
1 A little something from my host family ♥ Thank you!
2 #birthdaygirlselfie
3 Breakfast (+ toast but they would have ruined the artsy picture so...)
image
4 The cake!!!!! So so delicious with a scoop of vanilla ice cream
5 Yummy dinner and a nice glass (or two or three) of red wine
6 The cake, Ava and I

No comments:

Post a Comment