Aug 6, 2015

I'm here!

Saavuin Sydneyyn Kingsford Smithin lentokentälle sunnuntaina kuuden aikoihin aamulla. Siellä hostperheen isä ja nuorempi tyttö oli mua vastassa. Molemmat tytöt oli laittanu mulle muutamia viestejä mulle ennen mun lähtöä, joissa ne kertoi kuinka innoissaan ne on mun tulosta ja kuinka ne ei malta odottaa mun saapumista. Mua jännitti ihan sairaasti, koska en tiennyt mitä odottaa tai miten ne ottaa mut vastaan. 

image
Sydney maisemia lentokoneesta kuuden aikaan aamulla
Maanantai päivän sushilounas, nam!

Menomatka oli aika mielenkiintoinen. Kaikki varmaan tietää kun ennen lentoa näytetään aina ne turvaohjeet videolta. Mun koneessa jokaisella oli omat telkkarit ja kun turvaohjevideo alkoi pyöriä niin mun telkkarista näkyi vaan vihreetä. Katselin siinä sitten ympärilleni, että onko muilla sama juttu. Eipä ollut, muilla telkkarit toimi ihan ilman ongelmia. Siinä vaiheessa miettisin, että joudunko nyt kestämään 12 tunnin lennon ilman tekemistä, elokuvia ja sarjoja,... Onneksi kuitenkin kun kone nousi munkin telkkari alkoi yhtäkkiä toimimaan. Vaikka enhän mä sitä telkkaria katsonut kun sen puoli tuntia ennen kuin nukahdin. :D Olin ihan älyväsynyt ja yleensä en saa edes nukutuksi "kunnolla" lentokoneessa. Kerrankin näin päin! Matkakin sujui paljon nopeemmin nukkuessa. 

image
Ajelen autolla suunnilleen joka päivä vähän siellä täällä tietämättä itsekään, että missä meen :D Onneks on navigaattori niin sen avulla aina painamalla "home" nappia pääsen takaisin kotiin missä ikinä sitten olenkaan 
Ihanat kisut joita paijailen päivät pitkät (btw mulla on kissa-allergia heh)

Toinen menomatkaa vähän mutkittanut juttu oli oksentelevat lapset. Kyllä. Lapset on ihania ja tykkään lapsista ihan tosi paljon. Mutta silloin ku ne itkee ja oksentaa niin huhhuh. Eikä siinä vielä kaikki. Niitä oksentavia lapsia oli enemmän kuin yksi. Samanaikasesti. Yks mun takana ja loput pari penkkiä sinne tänne. Ei kyllä ollut kauheen ihanaa tai mukavaa kuunneltavaa varsinkaan silloin kun olit just saanut hyvän nukkumisasennon ja musiikit korville. Onneks noilla lapsilla oli auttavat vanhemmat vieressä, koska muuten jälki ei olisi ollut kauheen kaunista...

image
Sunnuntaina heti mun saapumispäivänä pääsin läheiselle rannalle yogurttijätskille 
Ihana Ikea! Pakko mennä lihapullille joku päivä :P

Helsinki - Singapore - Sydney matkalla tapahtunutta:
1. Helsinki - Vantaan lentokentällä kun checkattiin mun ruumaan menevä laukku sisään niin siinä oli jo valmiiksi 2 kiloa ylipainoa........ Hups! Kassaneiti ei sitä sanonut ääneen, mutta varmaan säälistä kun näytin niin raukalta niin antoi mun mennä parilla ekstrakilolla. :D Paluumatkaa varten täytyy varmaan ostaa toinen matkalaukku hehheh. 
2. Mun kaverit (erityisesti Aino) tietää millainen vessassa ramppaaja mä olen. Aina kun oon esim Ainolla muuten vaan hengailemassa pari tuntia niin vähintään kolme kertaa käyn siinä parin tunnin aikana vessassa. Mutta 12 tunnin lennon aikana kävin tasan kerran vessassa. Ja sekin vain sen takia, että oli pakko käydä jaloittelemassa kun jalat ja peppu oli ihan puutuneita. :D 
3. Yleensä lennoilla millä oon ollut, varsinkin pitkänmatkanlennoilla, ruuat ovat olleet ihan ookoo ja kuitenkin syötäviä. Vaikkei ne mitään viiden tähden herkkuja ikinä olekaan niin tällä (Helsinki-Singapore) lennolla oli kyllä huonoimmat ruuat (ja leffatarjonta) ikinä. Pastasalaatista söin pelkät pastat ja kana&nuudelista väkisin pelkät nuudelit. Vesi ja omenamehu oli kyllä hyvää! Toisella lennolla (Singapore-Sydney) oli pelkästään positiivista sanottavaa. Lennon alkupuolella jaettiin menut, jossa luki mitä lennon aikana oli tarjolla (ilmaiseksi) ja tervetuliaisjuoma! Leffa/sarja/musiikkitarjonta oli myös tosi jees!

image
Homeway 
Yhden shoppailu/ajelupäivän ootd (huomatkaa Uggit!!! Täällä on oikeesti kylmä!
image
Cotton on ehdottomasti uusi lempparikauppa, sieltä lähtikin mukaan tulevaa Aussikesää varten mekko! Btw toi pinkki Vitamin Wateri on älyhyväääää 
Host-tyttöjen kaverin perheen etupiha, aika kaunista!

Mutta loppu hyvin, kaikki hyvin, mä pääsin turvallisesti perille Australian Sydneeyn! Eka reaktio oli "apua mä oon täällä." Tosi outoa olla täällä. Ja erilaista. Ja kylmää!!!!!!! Onneksi pakkasin mukaan mun Uggit iskän naureskeluista ja "Ei Australiassa oo ikinä kylmä" sanoista huolimatta. Plus 30 kelejä todellakin odotellessa. Tällä viikolla oon nukkut vähän, shoppaillut jonkin verran ja ajellut ympäri aluetta enemmän kuin paljon. Mutta mun mielestä on kivaa heti ottaa selvää mitä lähistöllä sijaitsee ja missä on parhaimmat kauppakeskukset ja rannat. ;-) Seuraavaan postaukseen, moimoi! 
Ja muistakaa seurailla mua Snapchatissä ja Instagramissa!!!! > vviolaa

6 comments:

  1. Kas näin hytkyy hissi ja hissi hytkyy näin. Violaa kusettaa ja kiire on niin.

    ReplyDelete
  2. Hyvä että sun matka suju hyvin! :)

    ReplyDelete
  3. Hei hauskaa löytää toisen turkulaisen ausseissa pyörivän blogi! Itsellä lähtö edessä elokuun loppupuolella Canberraan ja lento taitaa jännittää tällä hetkellä eniten, tämä postauksesi toi hieman helpotusta levottomaan olotilaan :-D jään varmana seurailemaan :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oi ihanaa!!! Harmi vaan , että Sydney - Canberra välimatka on niin suuri, muuten oltais voitu hengailla ja shoppailla ja kaikkea.. :( Toivottavasti sun lennot ja kaikki sujuu hyvin, käyn todellakin tsekkaamassa sunkin blogin! Nauti Turusta kun vielä voit! :-)

      Delete