Jul 29, 2015

Soon

Australia calling in... 2 days!

Joka toinen minuutti tekis mieli itkeä ja joka toinen minuutti toivoisin, että olisin jo lentokoneessa matkalla Australiaan. Aika kuluu ihan käsittämättömän nopeesti. Vasta vähän aikaa sitten oli päiviä jäljellä 15 ja nyt on enää kaksi (2) ?! Kaksi päivää??? Kahden päivän päästä minä pakkaan melkein koko omaisuuteni puoleksi vuodeksi kahteen matkalaukkuun ja muutan toiselle puolelle maailmaa. Pakkaamisprosessista tulee varmasti pitkä ja vaikea. Sen takia oonkin sitä vältellyt viimeiseen asti.  Jos totta puhutaan niin en ole edes pakkaamista vielä aloittanut. Eilen jaksoin hakea mun matkalaukun varastosta, mutta siitä asti se on maannut mun lattialla koskemattomana. :D Ehkä tänään vois vähän laittaa kamoja kasaan... 


IMG_9938 IMG_9990 IMG_9922
Lähtöpäivä on siis tämän viikon perjantaina. Sitä ennen pitäisi vielä nähdä kavereita, käydä keskustassa ostamassa muutamia tarpeellisia juttuja, PAKATA, hyvästellä oma huone (♥),  syödä vielä viimeiset karjalanpiirakat ja skyrit ja rasvattomat maidot, ostaa perheelle tuliaisia (btw onko ehdotuksia mistä 10 ja 12 vuotiaat tytöt tykkää?),  ja jaja...... Paljon tekemistä, mutta vain tasan kaksi päivää aikaa. Ei yhtään enempää eikä vähempää.

Mun hostfamily laittoi mulle tänään viestiä ja muistitti mua pakkaamaan lämpimästi vaatteita mukaan, koska Australiassa on nyt talvi. Australian talvea vois melkeinpä sanoa suomen kesäksi.  Googlasin nopsaa, että millainen sää siellä on tällä hetkellä: aurinkoista ja +18, illemmalla voi olla noin 10 astetta lämpöä. Noohh enköhän mä suomalaisena pärjää noinkin "kylmistä talvipäivistä". :D


IMG_9929 IMG_9939
Mun piti tässä postauksessa kertoa, että minne päin Australiaa oon menossa ja mun perheestä jotakin, mutta taidanpa ne jättää seuraavan tai ehkä sitä seuraavaan postaukseen hehe. ;-) Tällä hetkellä tekis mieli vaan avata Netflix ja katsoa pari jaksoa Pretty Little Liarsia, johon oon aivan koukussa, mutta toi tyhjä matkalaukku tossa vieressä katsoo mua uhkaavasti.. Täytyy varmaan aloittaa pakkaamaan pikku hiljaa. Oisko jollakin jotain vinkkejä mitä kannattaa / ei kannata ottaa mukaan tai miten kannattaa pakata? Koska musta tuntuu, että en ikinä saa mahduttamaan kaikkia mun tavaroita mitä mä puolen vuoden aikana tulen tarvitsemaan yhteen matkalaukkuun. Mahdotonta!
IMG_9781 IMG_9926

4 comments:

  1. Hui jänskää lukea tätä kun sulla on niin vähän aikaa lähtöön! Itsellänihän vielä 10 päivää, mutta jos viimeiset päivät meni sulla nopeasti niin varmasti mullakin!

    Itsehän olen 11 kuukautta ja ajattelin pärjätä yhdellä matkalaukulla. Tämän takia suunnittelin hakevani Biltemasta tyhjiöpusseja vaatteille ja laittaa painavimmat/isoimmat vaatteet (esim. talvitakin ja talvikengät) lentokoneeseen päälle. Periltä aion sitten varmaan ostaa osan vaatteistani (Penneys<3). Netistä on kyllä tullut bongattua hyviä pakkauslistoja au paireille, eikun vaan googlettamaan! :)

    http://maaranpaairlanti.blogspot.fi

    ReplyDelete
  2. Mä pakkasin lähinnä vaan ne vaatteet, mitä olin oikeesti käyttäny ennen lähtöäni. Sinne saa jälkikäteen kuitenki pyytää postipaketeissa joitain, mitkä ei mahtunu menomatkalla laukkuun (mul oli vaan yks mennessä heh)! Käsimatkatavaroissa meni kaikki tarpeelliset elektroniikasta hammasharjaan yms, mut esimerkiks shampoot ja tällaset kannattaa ostaa sieltä. Alkuun pääsee käyntiin pitkälti kunhan on omia vaatteita ja kaikki elektroniikka latureineen haha. Siel tulee sit varmasti mieleen kaikkea pientä ostettavaa, mut toimeen tulee yllättävän vähällä!:) Kivaa vuotta sulle <3

    ReplyDelete
  3. Moikka eksyin lukemaan sun blogia, kun aussit kiinnostaa kovasti! Mä olin vuoden Jenkeis au pairina ja tulin helmikuussa takasin Suomeen, ehkä vuoden päästä mua kutsuu Australia! Siihen pakkaamiseen hyvä vinkki on, että pakkaa mukaan vaatteita kahdeksi viikoksi, sillä pärjää aika pitkälle ja sieltä tulee kumminkin vaatteita ostettua :) siinä vaiheessa, kun on lentämässä takasin Suomeen tai mihin vaan, niin kiittää, jos on pakannut lähtiessä mahdollisimman vähän tavaraa! Kaikki hygienia tuotteet kannattaa ostaa vasta sieltä, paitsi jos on jotain tiettyi meikkei tms, mitä ilman ei pärjää ja mitä ei välttämät löydy sieltä. Jenkkeihin mennessä ainakin tärkeä mulle oli deodorant, koska jenkeistä ei löytynyt roll-oneit eikä spray versioita :D tsemppiä pakkaukseen, sitä mikä unohtuu, niin todennäköisesti sitä saa ostettua myös periltä!

    ReplyDelete
  4. Satunkin seuraamaan sun blogia jo! Itseäkin kiinnostais au pairiksi lähteminen, ja mielenkiinnolla odotan millaista sulla siellä on :)

    ReplyDelete