Jul 21, 2015

Aussieland calling!

Ilman mitään kiertelyitä ja kaarteiluita ja selittelyitä meen suoraan asiaan. Niinkuin otsikosta  saatattekin huomata, niin mä oon lähdössä Australiaan! Kyllä! Minä olen lähdössä maailman toiselle puolelle, 15 358 kilometrin päähän mun omasta kodista, kauas pois kaikesta tutusta ja turvallisesta, aivan ypöyksin tuntematta ainuttakaan ihmistä koko maasta. Miksi? Au pairiksi! Pari kuukautta takaperin tein ihan vaan mielenkiinnosta profiilin AuPairWorld nimiselle sivustolle. Eikä mennyt aikaakaan kun ensimmäinen perhe otti muhun yhteyttä. Ensimmäisen viestin jälkeen olin ihan sekaisin fiiliksiä ja ajatuksia myöten. En tiennyt oisko mun pitänyt olla iloinen vai shokissa, ihmeissäni vai innostunut, hämmentynyt vai mitähäh. :D  En olettanut, että joku olisi kiinnostunut musta ja haluaisi mut, ihan tuntemattoman tytön toiselta puolelta maapalloa hoitamaan heidän lapsiaan. Silloin ajattelin ekaksi, että "en mä nyt herranjumala voi tästä nyt lähteä ja jättää mun perhettä ja kavereita ja muuttaa Australiaan melkein vuodeksi, sehän olis ihan älytöntä!!!!!!". Hetken päästä mun järkytys muuttui toisiin ajatuksiin ja mietiskelin siinä, että "miksi ei?!". Tällä hetkellä mulla on välivuosi käsillä ja mikäs olisikaan sen parempaa kuin nähdä maailmaa, saada lisää kokemuksia, kokea uusia asioita, tavata uusia ihmisiä ja siinä sivussa tietenkin vähän shoppailla ja nauttia ihan toisenlaisesta elämästä! Ja tässä sitä nyt ollaan: lentoliput ja viisumit hankittu, matkalaukku odottaa pakkaamista ja läksiäiset juhlimista vaille valmiit. Lähtöpäivä on 31.7 eli silloin mun lentsikka lähtee kohti Australiaa ja jolloin otan uuden ja suuren ja jännittävän askeleen mun elämässäni. Kuinka jännnnnää!!!!

Let me say it all out shortly. Soooo...... I will be leaving to Australia! All the way to the other side of the world, over a 15 000 kilometers from home, without knowing anyone from the whole country. Why? Because I will go there as an au pair! I found a perfect family for me from AuPairWorld couple weeks ago and here I am! Tickets and visas all bought, suitcase waiting to be packed with all my stuff and farewell party waiting to be arranged. The date when I'm taking a big step in my life and when the plane is on it's way to Australia is 31.7. So exciting!!!!
FotorCreated
All pictures above from my Tumblr >  Live love life
Eli tämän kuun lähestyessään loppuaan tämä blogi "muuttuu" enemmän au pairiutta käsitteleväksi blogiksi. Lähinnä pyrin kertomaan mun normi arkielämästä ja päivistä ja sen sellaista. :-) Seuraavassa au pairiuuteen liittyvässä postauksessa käsittelen enemmän minnepäin Austraaliaa oon matkaamassa, pakkaamisprosessista ja ehkä vähän jotain pientä mun aussiperheestä. Pysykää siis kuulolla!

So at the end of this month my blog will "turn into" an au pair blog, where i'll write more about my normal life as an au pair in Australia and etc. :-) In the next upcoming blogpost I will tell you guys more about me leaving to AUS, more about the destination where I will be living, packing all my stuff in a suitcase and maybe a little something about my aussie family. Stay tuned!

4 comments:

  1. Ihanaa! Isot onnittelut :)

    Oon ite miettiny tosi paljon australiaan aupairiks lähtöö, joten tosi kivaa nyt seurata sun blogia!

    ReplyDelete
  2. Vietä mahtava au pair vuosi! Sul ei enää montaa päivää lähtöön :) Itteeni vähän harmittaa etten kirjottanut perheen etsinnästä sillon ku se oli ajankohtasta. Nyt puolen vuoden jälkeen on jo asioita unohtunut

    ReplyDelete
  3. Sulla on edessä elämäsi vuosi, mahtavaa että uskaltauduit lähtemään! Mielenkiinnolla odotan minne päin oot lähdössä :)

    ReplyDelete
  4. Oi! Ota kaikki ilo irti matkastasi! :)

    ReplyDelete