Dec 1, 2014

Deco #1

Kiitos paljon kommenteista ja kannanotoista tähän postaukseen! Joulukuun ensimmäisen päivän kunniaksi ajattelin pitkän odotuksen jälkeen toteuttaa ja julkaista ensimmäisen decopostauksen... ;-) Toivottavasti tykkäätte! Ja olis tosi kiva jos kommentoisitte vähän plussia / miinuksia / mielipiteitä  / ideoita tähän ja tuleviin decopostauksiin liittyen niin osaan sitten muokkailla niitä paremmiksi!

Aluksi kerron mistä ja milloin mun kiinnostus sisutukseen on alkanut: Pienestä tytöstä asti oon ollut tosi järjestelmällinen ja tykännyt pitää asiat järjestyksessä ja siistinä. Usein kaupassa kun olin pienempi niin äiti sai aina repiä mua pois hyllyiltä kun olin sormet innoissaan järjestelemässä milloin suklaapatukoita ja muita haha. :D Ja mietiskelin usein esim jos oltiin jossain kyläilemässä tai vastaavaa, että mitä asioita muuttaisin siinä kämpässä / talossa vaikka värejä tai järjestyksiä. Ja muistan myös kun aika usein tykkäsin lelukauppojen sijasta mennä vaan Ikeaan lihapullille ja ihmettelemään ja kiertelemään Ikean näytehuoneita ja kaikennäköistä muuta mitä siellä sitten olikaan ja mitä kaikkea olisinkaan sieltä ostanut jos mulla olisi ollut loputtomiin rahaa. Plus meidän suvussa ja tuttavapiirissä on monia arkkitehti- ja sisustusihmisiä joilla on saattanut olla pienen pieni vaikutus muhun ja mun kiinnostukseen sisustusarkkitehtuuriin.. :p 

Vähän mun tyylistä: Sisustuksessa oon aina tykännyt aika moderneista, yksinkertaisista, puhtaista, simppeleistä ja ajattomista, mutta kodikkaista jutuista. Mun mielestä se on sisustuksessa tärkeintä, että on kotoisa olo ja kaikki sun ympärillä on semmosta mistä itse pidät. Harmaa, beige, valkoinen ja muuta aika vaaleat värit kuuluvat semmoiseen värimaailmaan mistä mä itse pidän. Ja ettei sisutuksesta tulisi liian yksivärinen ja tylsä niin tykkään sekoitella mukaan värikkäämpiä yksityiskohtia esim tummansinistä, punaista tai kultaa. Suorat ja siistit linjat on myös mun mielestä in!

Alla olevaan kollaasiin olen koonnut muutamia kotiin liittyviä sisustus yksityiskohtia, jotka ainakin mun silmään näyttää kivoilta. Ja jos omassa kodissa jo asuisin niin jokainen noista varmasti löytäisi paikan mun kodista! Mutta ehkä sitten tulevaisuudessa... x)

Jos tosta kollaasista pitäisi valita top 3 lempparia niin ne olis ehdottomasti (mikä on teijän top 3 ?!):
1 Vasemassa yläreunassa olevat Lexingtonin tyynyt. Noitten tyynyjen värimaailma on just eikä melkeen mun makuun! Voisin jo kuvittella noi mun mustalla pelkistetyllä matalalla nahkasohvalla!
2 Yläreunassa keskellä oleva Kelly Wearstler kultainen käsi. Ihan_sinairaan_cool_! Oon ennen nähnyt pronssia käsiä ja mustia, mutta en ikinä kultaisia. Ton käden sijoittaisin ikkunalaudalle ja sen vierelle valkoisia kukkia ja mustavalkoisia valokuvia mustissa kehyksissä.
3 Vasemmassa alareunassa oleva musta Steelin lattiavalaisin. Tosi klassinen "joka tilaan sopiva" lattiavalaisin. Tykkään tosi paljon tosta jalasta, koska yleensä ne on semmosia kulmikkaita, mutta tossa toi jalka on pehmeämpi ja pelkästään sekin tuo ihan eri ilmeen koko huoneeseen!



DECO 1


No comments:

Post a Comment